piątek, 29 października 2010

Odkrywamy karty czyli film z cesarzem o zagadce


A wiec słoniowa corrida -  Walki słoni i tygrysow organizowano ku uciesze dostojników w Hue przynajmniej od XVIII wieku. Samą arenę postawili w XIX, kiedy ktoś podejrzał podobne rozwiązania w Europie i uznał że to bezpieczniejsze niż stanie obok stada wściegłych słoni i tygrysów. Słoń był symbolem mądrej siły, godłem cesarza. Tygrysa kojarzono z rebeliantami, złodziejami i wszystkim najgorszym. Możecie się wiec łatwo domyślić  kto wygrywał w tych walkach.  Nikt nie trafil w dziesiatkę, ale Osmól i Błażej zgarniają pulę za częsciowo poprawne odpowiedzi.   

5 komentarzy:

  1. No ale jak to. Przecież to ja byłam najbliżej stawiając na boisko. Sport jest sport :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jury ma dziś gest. Nagroda dla wszystkich, którzy wzięli udział w konkursie i prześlą nam adres i specjalne wyróżnienie (order z sajgonki)dla Niny.

    OdpowiedzUsuń
  3. Twoje zdrówko, maleńka,
    Ścisk, Tata.

    OdpowiedzUsuń
  4. EDIT: OK, przeczytałem komentarz Osi, poniższe nieaktualne ;)

    ----

    Eno skandal i tyle, przecież idealnie trafiłem w pochodzenie architektoniczne /europa/ i wiek /xix/.
    ustawiony konkurs :p

    OdpowiedzUsuń
  5. Osieńko, Słoni, tygrysów, igrzysk i radości - wszystkiego najlepszego urodzinowego!
    KKW

    OdpowiedzUsuń